Inloopochtend 7 april 2022 op locatie

03-04-2022

Op donderdag 7 april 2022 is het weer EERSTE DONDERDAG VAN DE MAAND, dus inloopochtend!

Dit keer wordt het een bijzondere inloop: na de presentatie van Frans van der Wiel zal koster Jan van der Geest een korte uitleg geven over enkele voorwerpen in de expositie, waarna pastor Owel de officiële opening zal verrichten.

En verder kunt u kennismaken met enkele van onze vrijwilligers, voor zover dat nog nodig is natuurlijk. Op de tafels liggen  fotoboeken, waarin u naar hartelust kunt kijken. Samen met tafelgenoten kijken is natuurlijk ook leuk: vaak zijn foto’s aanleiding voor het ophalen van allerlei herinneringen. De mooiste verhalen doen dan vaak de ronde!

Van de werkgroep Historie zijn er altijd wel enkele vrijwilligers aanwezig; aan hen kunt u uw vragen stellen over van alles wat met de geschiedenis van Sassenheim te maken heeft. Ook kunt u foto’s laten scannen.

De werkgroep Genealogie is met vele projecten bezig. Te denken valt aan het werken aan het Sassenheims Biografisch  oordenboek. Ook kunnen hier bidprentjes en rouwkaarten aangeboden worden voor ons archief.

Er zijn ook vrijwilligers bezig met het ‘opschonen’ van het archief, met het rubriceren van krantenknipsels en geschonken archieven. Tevens wordt er gewerkt aan het archiveren en digitaliseren van foto’s en filmmateriaal. Dit wordt dan op de Beeldbank geplaatst, zodat u dit thuis op uw gemak kunt bekijken.

Locatie: De Coy, Kagerdreef 72, Sassenheim.
De zaal is open vanaf 9.45 uur en de presentatie begint om 10.05 uur. Na de opening kunt u natuurlijk ook de expositie bekijken.

Om 12.00 uur beginnen we zo’n beetje met opruimen.

Zoom