Recordaantal bezoekers Open Monumentendag Sassenheim

11-09-2016

Mede dankzij het mooie weer en de openstelling van de tuinen van Het Oude Koningshuys en Huis ter Leede is Open Monumentendag 2016 in Sassenheim een succes geworden. Woordvoerder Wim Blom van Stichting Oud Sassenheim schat dat het aantal bezoeken t.o.v. voorgaande jaren is verdubbeld en nu boven de duizend ligt. De start van de toer, bij de Molen van Speelman, kon  gemaakt worden vanaf een gezellig terrasje.

Publiekstrekkers waren dit jaar de twee genoemde rijksmonumenten, maar ook het schildermuseum (Sikkens Experience Center) trok meer bezoekers dan vorig jaar. Veel belangstelling was er ook voor de St. Annakapel van het voormalige zusterhuis St. Anna, die voor het eerst in de looproute was opgenomen. Ook voor de iconen van bekende Sassenheimers in drie dorpskerken. Vanouds kon ook de ruïne van Teylingen weer rekenen op enthousiaste bezoekers. Dankzij de aanwezigheid van steigers kon men deze keer tot boven in de donjon komen.

Stichting Oud Sassenheim is door velen gecomplimenteerd voor de mooie uitgave van het Open Monumentdagboekje 2016. Een opsteker voor volgend jaar, aldus de heer Blom. De uitslag van de SOS-fotowedstrijd, die via Facebook verliep, wordt volgende week bekendgemaakt. De foto’s staan op sosfotomonumentje (Facebook).

Zie ook: https://www.facebook.com/events/330922673910651/?active_tab=posts

OpenMonumentendag2016Sassenheim