Oplossing voor Bollenschuur

07-09-2016

Wethouder Bas Brekelmans verwacht dat er binnen niet al te lange tijd een oplossing komt voor de historische bollenschuur op Teylingerlaan 69.

Enige tijd geleden trok de Stichting Oud Sassenheim (SOS) de alarmbel over de vervallen staat van de bollenschuur. Vorige week stelde in de raadscommissie Ruimte Maarten van Welie (CDA) vragen over de vorderingen van de inspanningen over het behoud ervan door B&W. "Het is een cultuurhistorische parel die er nu uitziet als een vlag op een strontschip. Het is een bushbush en een rimboe", zo schilderde hij de huidige stand. De wedhouder gaf in zijn antwoord aan dat naast de handhaving de gesprekken voortduren, maar er over niet al te lange tijd te verwachten valt dat er duidelijkheid komt. "Het is niet alleen de bollenschuur, maar wij zien een betere oplossing om ook het perceel ernaast integraal in de gebiedsontwikkeling mee te nemen, waarbij de schuur een element is. Wij zijn al lang met die eigenaar in overleg wat wel en niet kan. Ook dat perceel staat te verloederen. Het is dus iets ingewikkelder dan alleen de bollenschuur, maar het ziet ernaar uit dat er oplossingen voor zijn", aldus Brekelmans.