Inloop bij Stichting Oud Sassenheim

02-12-2018

Op donderdag 6 december is er weer een Inloopochtend bij de Stichting Oud Sassenheim.

Op deze ochtend zal er weer een versie worden vertoond van de beeldpresentatie “Kent u ze nog, de Sassemers”. SOS-vrijwilligers  zijn graag bereid uw vragen te beantwoorden. Op de tafels liggen fotoboeken, waarin naar hartenlust kan worden gekeken. Samen met tafelgenoten kijken is natuurlijk ook leuk: vaak zijn foto’s aanleiding voor het ophalen van allerlei herinneringen. De mooiste verhalen doen dan vaak de ronde!

Van de Werkgroep Historie zijn er altijd vrijwilligers aanwezig; aan hen kunt u uw vragen stellen over van alles wat met de geschiedenis van Sassenheim te maken heeft. Ook kunt u foto’s laten scannen. De Beeldbank van de SOS bevat inmiddels 16.000 afbeeldingen.

De Werkgroep Genealogie werkt continue aan het verbeteren van het Sassenheims Biografisch Woordenboek, een digitale beeldbank met foto’s van oud-Sassenheimers. Tijdens de Inloop kunnen er ook weer rouwkaarten en geboortekaartjes worden aangeboden of gesproken worden met vrijwilligers die bezig zijn met het opschonen van het archief.

Tijdens de Inloop is ook de expositie ‘Openbaar vervoer in de Bollensreek” te bezichtigen. Deze fraaie expositie kan ook ’s middags worden bezocht van 14.00 tot 16.00 uur. De film over de Blauwe Tram kan op verzoek worden vertoond.

Tot slot staat het bestuur belangstellenden graag te woord over actuele zaken, zoals de plannen rondom villa Rusthoff, de gemeentelijke visie over Immaterieel erfgoed en de SOS-visie over de toekomst van de Ruïne van Teylingen.

De Inloop is in De Coy, Kagerdreef 72, en begint om 10.00 uur. Om 10.30 uur begint de beeldpresentatie.