SOS Dia-avond geheel gefocust op Sasseneheim

05-11-2018

De jaarlijkse SOS-dia-avond staat dit jaar geheel in het teken van Sassenheim. Voor de pauze zal de Sassenheimse publicist en streek- en Sassenheimkenner Herman van Amsterdam een lezing geven onder de titel ‘Een Sassems kerkhof komt tot leven’. Hierin komen onder meer verhalen aan de orde uit zijn laatste novelle Onder het oog van de slechtvalk, die hij heeft opgetekend tijdens zijn activiteiten als vrijwilliger op het kerkhof en in de pastorietuin van de Sint Pancratiuskerk. In een boeiend betoog zal Van Amsterdam een reeks wetenswaardigheden en anekdotes over Sassenheim vertellen, zoals die over het teruggevonden Mariabeeldje en over de ‘narcissenfluisteraar’ en gaat hij in op de vraag van zijn kleinzoon hoe oud doden wel niet kunnen worden.

Na de pauze start het vaste onderdeel van de avond waaraan de 'dia'-avond zijn naam ontleent. In een beeldpresentie zal SOS-werkgroeplid Frans van der Wiel in een nieuwe editie van zijn Kent u ze nog, de Sassemers? onder meer niet eerder vertoonde beelden laten zien van oud Sassenheim en vroegere inwoners. Bijvoorbeeld een foto uit 1960 met de leden van ‘Sociëteit de Vriendenkring’, genomen in hotel-café-restaurant ‘t Bruine Paard. De dia-avond zal worden afgesloten met een kort jaaroverzicht en beelden van de laatste exposities. Tijdens de pauze is er gelegenheid tot het stellen van vragen aan bestuursleden en kunnen boeken en de Sassenheimvlag (in diverse uitvoeringen) worden gekocht.

De SOS-dia-avond is op woensdag 14 november en vindt plaats in de Julianakerk, Julianalaan 6. Aanvang 20.00 uur. De toegang is gratis.

Sociëteit De Vriendenkring Sassenheim 1960

Sociëteit De Vriendenkring - Sassenheim 1960