Workshop Nationale Archeologiedag 2017 in Sassenheim

08-10-2017

Van 13 tot en met 15 oktober zullen dit jaar de nationale archeologiedagen plaatsvinden.  Doel hiervan is om landelijk aandacht voor archeologie te vragen en een groot publiek kennis te laten maken met de verschillende aspecten hiervan.

In Sassenheim zal dit evenement, met als motto ‘Scherven brengen geluk’, zich op zaterdag 14 oktober toespitsen op een workshop archeologie in het gloednieuwe onderkomen van de Stichting Oud Sassenheim De Coy. Het nieuwe thuishonk van de SOS bevindt zich aan de Kagerdreef 72, achter kinderopvang Smallsteps.

Vanaf 14.00 uur zal onder leiding van Erfgoed Leiden en Omstreken een workshop verzorgd worden over scherven en eventuele andere opgegraven voorwerpen. Belangstellenden kunnen zich hiervoor opgeven.

Ervaren archeologen zullen aan de hand van voorbeelden uitleg geven hoe dit te dateren en hoe het allemaal heet. Daarna mogen de deelnemers zelf aan de hand van de door Erfgoed Leiden meegebrachte materialen gaan determineren.  Ook is er ruimte om zelf meegebrachte scherven te laten onderzoeken en waarderen.

Belangstellenden kunnen zich voor de workshop aanmelden bij; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Bolwerkleerlingen tijdens SOS Archeologiedag 2016