Pankras actief voor Open Monumentendag

03-09-2017

Stichting Oud Sassenheim doet er alles aan om van de Open Monumentendag op 9 september een succes te maken. Afgelopen zaterdag deelden leden van toneelvereniging Pankras flyers uit in het centrum van Sassenheim. In historische kledij riepen zij op, de opengestelde monumenten te bezoeken – met name de drie oude scholen waar het Klasgenotenfestival wordt gehouden.

Inmiddels staan voor het Klasgenotenfestival al 157 oud-leerlingen van basisscholen met hun naam vermeld op de site van de SOS. De organisatie hoopt dat dit andere oud-leerlingen stimuleert om zich ook op te geven. Er zijn geen kosten aan verbonden. “De drie oud-schooldirecteuren zullen het nog druk krijgen”, aldus SOS-coördinator Cor Wagemakers. “Eigenlijk is het een grote gok wat op ons afkomt. In de maand augustus werd de SOS-site bijna 4000 keer bezocht door unieke bezoekers en telde de site 130.000 hits”.

De organisatie verwacht ook veel van de fotowedstrijd en hoopt op veel leuke reüniefoto’s (facebook/sosfotomonumentje).

Naast de drie scholen zijn nog tien andere Sassenheimse monumenten opengesteld, zoals boerderijen, kerken, de ruïne, het Sikkensmuseum en tuinen van landhuizen. Meer informatie over locaties, openingstijden en de fotowedstrijd zijn terug te vinden op de site van Stichting Oud Sassenheim.

Leden van Pankras bij De Rynhof

Programma OMD: Flyer 2017 Downloaden