Open Monumentendag 2017 Sassenheim

07-08-2017

Klasgenotenfestival komt opgang

Aan de oproep zich op te geven voor het Klasgenotenfestival tijdens de Open Monumentendag op 9 september is goed gevolg gegeven. Dit laat Cor Wagemakers weten, de coördinator van de SOS voor de Open Monumentendag 2017. Stichting Oud Sassenheim heeft op haar website al veel oud-klasgenoten van de Sassenheimse basisscholen vermeld staan. De bedoeling is dat dit als een boemerang gaat werken voor andere oud-klasgenoten. “We willen er één grote reünie van maken”, aldus Wagemakers. “Sommige oud-leerlingen zijn zelfs bezig onderling iets gezellig te organiseren”.

Voor elke gezindte wordt een oud schoollokaal ingericht met klassenfoto’s en oude schoolattributen. Ook enkele hoofden van de scholen van destijds zijn aanwezig, alsmede mogelijk ook andere leerkrachten. De Annakapel, De Kastanjerhof en de Kompasschool zijn open van 10.30 tot 16.30 uur op 9 september. De SOS start volgende week met een campagne op Facebook.

Tijdens Open Monumenten zijn nog 10 andere locaties te bezoeken, w.o. kerken, oude boerderijen, landhuizen en de ruïne van Teylingen. De voorlichting hierover start medio augustus tijdens de Nacht van Sassenheim, waarop voor het eerst de nieuw ontworpen vlag en wimpel van Sassenheim te koop zijn. Deze kunnen ook via de website van Stichting Oud Sasseheim besteld worden. De vlaggen zijn in twee maten.

Kosten:

Gevelvlag € 22,50,

Mastvlag € 45,- en

Wimpel € 32,50.

Telefonisch bestellen kan op 0252 - 22 45 11.

Sassenheim vlag en wimpel

Vlag en wimpel van Sassenheim