SOS zoekt onderduikadres

08-05-2017

Tijdens de nazit in 't Onderdak van de Nationale Dodenherdenking op 4 mei deed de Stichting Oud Sassenheim een bijzondere oproep. De SOS had eind vorig jaar een verzoek gekregen uit Canada om het onderduikadres te achterhalen van Henriëtte van Lier-Peereboom, die op 19 oktober 1944 van haar zoontje Winston beviel in Sassenheim.

Henriëtte van Lier zou hebben gewoond in een huis dat door de Duitsers was bezet. Zij wist met haar baby te ontsnappen en heeft deze achtergelaten bij een echtpaar op een boerderij tot de oorlog over was.

De echtgenote van Winston is nu op zoek naar de Sassenheimse boerderij waar hij is ondergebracht en naar de familie die daar op het einde van de oorlog woonde.

In de database van het Yad Vashem staan drie echtparen uit Sassenheim die de Yad Vashem toegekend hebben gekregen. De naam van Van Lier wordt niet vermeld.

Als iemand een aanknopingspunt heeft, roept de Stichting Oud Sassenheim op dit te mailen naar

onderduik

Deze foto is niet gerelateerd aan het artikel.