...

Stratenboek van Sassenheim

Bijna iedere gemeente heeft wel een stratenboek. Veel van deze boeken zijn geschreven in de vorm van een woordenboek of een encyclopedie. Vaak worden voor elke straatnaam variaties of voorlopers van de naam vermeld, de datum waarop de straatnaam is vastgesteld en de betekenis, eventueel geïllustreerd met foto’s en kaarten. Meestal zijn het historici die dit soort boeken maken, individueel of in dienst van een historische vereniging of heemkundekring. Ook worden veel stratenboeken in opdracht van het gemeentebestuur samengesteld door archivarissen of gemeenteambtenaren. In ons geval heeft een werkgroep van de Stichting Oud Sassenheim met ondersteuning van het bestuur het initiatief genomen om een boek te schrijven over de Sassenheimse straten.

Het Stratenboek van Sassenheim – Geschiedenis van de straten en verklaring van de straatnamen is een boek geworden waarin veel werk is gaan zitten. Maar de werkgroep, bestaande uit Aad Lelijveld, Gijs Overvliet, Aad van der Geest, Herman Verhoef en Aad Scholten, heeft dat met genoegen gedaan. Ze hebben er zelf in ieder geval heel veel van opgestoken! Het boek is rijk geïllustreerd en laat zich prettig lezen. De opmaak van het boek is verzorgd door Bep Hoegee-de Nobel.

stratenboek

Drukkerij Verloop
ISBN: 978-90-823901-0
Prijs:

In Nederland :
- Donateurs: € 15,- + € 5,50 porto.

- Niet-donateurs: € 20,- + € 5,50 porto.
Buiten Nederland :
- Donateurs: € 15,- + € 12,50 porto.
- Niet-donateurs: € 20,- + € 12,50 porto.

Formaat: 22,0(h) x 22,0(b) x 2,5(d) cm
Gewicht: 668 gram

DTB-boeken Parochianen van St. Pancratius nr. 14

In 2013 is het boek gepresenteerd met de doop-, trouw- en begraafboeken vanaf de invoering van de Burgerlijke Stand in 1812 tot 1912 van de St. Pancratiusparochie in Sassenheim. Het boek is samengesteld en bewerkt door mevrouw E. Keus.

Het deel 14 - 229 pagina's - van deze serie gaat over de rooms-katholieke parochie van Sassenheim zoals de titel aangeeft: De parochianen van St. Pancratius van 1812-1912.

"

Auteur: E. Keus
ISBN: n/a
Prijs: € 13,50 (exclusief verzendkosten)

229 Pagina's

DTB-boeken Parochianen van St. Pancratius nr. 17

In deel 17 zijn de gegevens  van de doop-, ondertrouw- en trouwgegevens van de Dorpskerk (Nederduits-gereformeerd en Nederlands-hervormd) van 1661 t/m 1883 opgenomen.

Auteur: E. Keus
ISBN: n/a
Prijs: € 10,00 (exclusief verzendkosten)

174 Pagina's

DTB-boeken Parochianen van St. Pancratius nr. 13

Op 11 mei 2012 is het boek gepresenteerd met de doop-, trouw- en begraafboeken vanaf 1687 tot aan de invoering van de Burgerlijke Stand in 1812 van de St. Pancratiusparochie in Sassenheim. Het boek is samengesteld door de heer P. de Ridder † en mevrouw E. Keus in samenwerking met de genealogische afdeling van de Stichting Oud Sassenheim.

De werkzaamheden aan dit boek hebben vier jaar in beslag genomen, maar het resultaat is er dan ook naar! Een naslagwerk van 427 bladzijden, waarin alle katholieke Sassenheimers, Voorhouters en Warmonders, gedoopt, gehuwd of begraven in bovengenoemde periode, worden genoemd. Het boek is uitgegeven in samenwerking met de afdeling Rijnland van de Nederlandse Genealogische Vereniging (NGV) als nr. 13.

Auteur: P. de Ridder en E. Keus
ISBN: n/a
Prijs: € 13,50 (exclusief verzendkosten)

427 Pagina's

Aschpotters nrs. 1 t/m 35

Nabestellingen van oudere nummers van De Aschpotter kunnen hier worden aangevraagd.

Aschpotters

Auteur: Stichting Oud Sassenheim